Nintendo története

 (A képek Internet Exploreren láthatóak!!!)

Egy cég, ami már 120 éve működik, már a csőd szélén is állt, de 25 évvel ezelőtt egy nagy lépést tettek, beléptek a videojáték iparba és világhírnevet szereztek…. röviden így is összegezhetnénk a  NINTENDO-t.
 Nézzük is bővebben, mi is történt ezzel a céggel és hogy lendítette fel a videojáték ipart…

 

1)      A Kezdet (1889-1975)

Fusajiro Yamauchi alapította a Nintendot 1889ben egy kicsiny vállalkozásként. Eleinte csak kártyákat gyártottak kézzel Kyotóban. Nagy sikert aratott Japánban.

1956-ban hozzáférést nyert a Disney karakterei felhasználásához, így Disney kártyákat is nyomtathattak, ami úgyszintén nagy sikert aratott.

1963 és 1968 között a Nintendo kísérleti lépéseket tett a cég hírnevének az öregbítésének érdekében: taxivállalatot, szerelmi szállodaláncot, Tv csatornát, élelmiszeripari vállalatot, ill. további játékgyárakat hoztak létre Nintendo címen. A játékgyárakat leszámítva egyik próbálkozás sem vált be.  A 60as évek végén a kártyák iránti kereslet nagyon lecsökkent, ennek hatására a cég a csőd szélére került óriási hitelállománnyal. Ekkor kellet lépnie a Nintendonak, a cég élete múlott a döntésen.

Belépnek, az akkor még gyerekcipőben járó videojátékpiacba.

 

2)      Kezdeti lépések a videojáték-piacban(1975-1983)

 

Első lépése:1975ben megszerezték a Magnavox Odyssey eladásának jogát Japánban. Ez már a cég számára egy kisebb sikert aratott, ugyanis ekkoriban az otthoni játékkonzolok nagyon ritkák voltak!
Következő lépésként játéktermi gépeket gyártottak mint pl.: Computer Othello; Radar Scope; Donkey Kong.
Donkey Kong és Mario(eleinte Jumpmannek hívták) óriási sikert aratott a játéktermekben.
Ezután kiadta Nintendo az első otthoni „konzolját” a 70es évek végén, ami elég kezdetleges volt, a  kevés játékszámmal. Főleg Japánban tudtak értékesíteni belőle.

 

3)      Az első nagysikerű konzol, amivel berobban a videojáték-iparba: a NES (1983-1992)

 

 

Nintendo Entertainment System (Nintendo szórakozási rendszer) azaz NES. Elsőzör 1983ban adták ki  Japánban Famicom néven (Family Computer azaz családi számítógép). Ezt a nevet Amerikában nem adhatták, mivel a „családi” szó eltaszíthatja az egyes vásárlókat, így lett a szórakozási rendszer a neve USAban és EUban. 8bites technológiának köszönhetően új utak nyíltak a videojátékok fejlődésében. 1983ban mélypontba jutott videojáték-ipar fellendülését köszönhetjük ennek a konzolnak. 1985ben jelent meg USAban; EUban, végül az egész világot meghódította. Igazából csak a SEGA volt az ellenfele a Master Sytemmel és a Genisissel, amik csak az EUban és Dél-Amerikában hóditottak. Ezt az újabb nagy sikert az óriási játékszámnak köszönhető: több mint ezer játék egy konzolon, ill. a Super Mario Bros sorozatnak! A csomaghoz tartozott az alapgép+2joy+1pisztoly+1 kazetta.

Több mint 60millió darabot adtak el az egész világban, ezzel az egyik legsikeresebb konzolok közzé nevezhetjük. Sajnos kalóz, azaz feltört változata is megjelent a piacokon, ami az olcsóságának köszönheti a sikerét…

 

Technikai infók:

CPU Type: 65c816 16-Bit
CPU Speed: 3.58, 2.68, and 1.79 MHz (changeable)
RAM: 128 Kb
Video RAM: 64Kb
16-Bit PPU (Picture Processing Unit)
Sound Chip: 8-bit Sony SPC700 APU
Number of Sound Channels: 8

Maximum colors on one screen: 256
Total colors available: 32,678
Maximum screen resolution: 512x448
Maximum Sprites per screen: 128
Maximum Sprites per line: 32
Maximum Sprite size: 64x64
Minimum Sprite size: 8x8
Scrolling: Horizontal, Vertical, Diagonal

 

NES reklámjai Youtube-ról: nagyon jó végignézni őket nosztalgiából…J

 

http://www.youtube.com/watch?v=PJWYGGH1jqs&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=r0kvwNHmK6Y&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=n7TjEILar0s&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=h9NaHGH_pYA&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=yJnowz9Yk3I&mode=related&search=

 

NES játéklista:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nes_games

 

 

4)      A siker tovább folytatódik a Nintendo köv. konzolával: a SNES (1992-1996)

 

 

SNES: Super Nintendo Entertainment System (Japánban: Super Famicom; Dél-Koreában: Super Comboy)
Ez a Nintendo a NES után kiadott következő konzolja. 16bites technológia miatt a játékok tovább fejlődtek a NEShez képest grafikában és hanghatásban egyaránt.
1990 Nov. 21-én adták ki Japánban; 1991 Aug. 31.-én É.-Amerikában; 1992. ápr. 11.én EU-ban. Amerikában 199$-ért volt kapható, Angliában 150£-ért. A csomaghoz tartozott egy alapgép+1joy+Mario kazetta(?).
Ez a konzol is ugyanúgy nagysikerű volt mint a NES, több mint 60millió darabot adtak el belőle, de nem tudta túlszárnyalni, ugyanis a SEGA a Megadrive (Genisis) konzolával egyaránt nagy sikereket ért el USAban és Ázsiában.

Ugyanúgy kazettás(cartridge ) volt a SNES is, mint a NES, csak jóval nagyobb memóriával. Bár a Nintendo ezt tovább szerette volna fejleszteni, az akkoriban még újdonságnak számító cd-s lejátszóval, azaz a játékokat CDn is ki lehetett volna adni, ez jóval nagyobb tárhelyet biztosított volna… Nintendo meg is kezdte a tárgyalásokat ez ügyben a Sonyval, de nem tudtak megegyezni, így a Cds SNES már csak egy álom maradt, míg a Sony tovább fejlesztette és kiadta a saját konzolját a Sony Playstationt.

 

Technikai infók:

SNES Reklámok Youtube-ról:

http://www.youtube.com/watch?v=SRUoFu4k8bU

http://www.youtube.com/watch?v=nD45kM6BR4I&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=Lwzn9K0FqbA&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=KnyOqxpKSmE&mode=related&search=

 

Játéklista:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Super_Nintendo_Entertainment_System_games

 

 

5)      A várva várt siker nem következik be: Nintendo 64 (1996-2001)

 

Nintendo64: A 64bites processzor technikáról nevezték el. Ezt a konzolt a SNES után adták ki 1996 Jún. 23-án Japánban; 1996 Sept. 29-én USAban; 1997. Már. 1-én EUban. USAban 199$ volt az ára, marketing szlogenje:” Get N, or get Out!”

 

SNEShez képest óriásit fejlődött a grafikája. Az összes játék 3D-s, processzora is jóval fejlettebb és gyorsabb, mint a SNESé. 

A bevezető mondatból is látszik, hogy nem hozott nagy sikert a Nintendo 64 a többi konzolhoz képest. 32 milliót adtak el belőle. Ez az eredmény főleg a PlayStation nagy eredményességének köszönhető, ugyanis több mint 100 milliót adtak el belőle. Míg a Nintendo továbbra is kazettán adta ki a játékait N64re, addig a Sony CD-n adta ki. Mint már említettem a CDn jóval nagyobb tárhelyet tud biztosítani a játéknak, így jóval nagyobb szabadságot adtak a programozóknak a játékok megírásához. PlayStation hardverei is jóval fejlettebbek voltak, mint a N64é!

 

Technikai infók:

 

·  CPU: 64-bit MIPS R4300 RISC CPU - 93.75 MHz

·  Co-Processor: 64-bit RISC "Reality Immersion" graphics co-processor - 62.5 MHz

·  RAM: 4 Megabytes

·  Colors: max. 16.8 millió, real 32000 szín

·  Videó: 256x224 low-res, 640x480 hi-res

·  Audio: CD quality 16-bit sztereo sound - 44.1 Khz maximum 100 PCM csatorna

·  Maximális Cart nagyság : 256 Megabit

·  Joystick- 4 joystick

 

 

N64 reklámok Youtuberól:

 

http://www.youtube.com/watch?v=J9GmpVh1zFQ

 

N64 hatása karácsonyi ajándékként :  J

http://www.youtube.com/watch?v=w_AkqWLYJ88

 

http://www.youtube.com/watch?v=a8q-elxC6gU

 

N64 játéklista:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_64_games

 

 

 

 

6)      Nintendo gyengélkedése tovább folytatódik: Gamecube (2001- napjainkig)

 

 

Gamecube-t a Spaceworld-ön és az 1999es E3  kiállításon mutatták be 2000ben Dolphi neven.  Hivatalosan 2001. Sept. 14.-én Japánban; 2001. Nov. 18 USA; 2002. Máj. 3-án EUban; 2002. Maj. 17-én Ausztráliában.

 

Nintendo első konzola, amit optikai adattárolón adtak ki. Speciális 1,5GB DVD-ROMon adták ki a játékokat. Ellenfelei a Sony PlayStation 2, és a Microsoft Xbox volt.
Mint a főcímből is látszódik, a Nintendo ismét nem tudta túlszárnyalni ellenfeleit.
A Gamecube-ból 21 milliót adtak el 2007ig, míg a Sony PlayStationból 120 milliót(!); XBOXból 25milliót.

A Nintendonál elgondolkoztak azon is, hogy mi lenne ha követnék a SEGA példáját és felhagynának a konzolgyártással, és csak játékokat fejlesztenének. De  kijelentették, hogy ha a konzolgyártást abbahagynák, akkor a játékfejlesztést is, tehát nem követik a SEGA példáját… Még szerencse….

 

Technikai infók:

 

 

Platform GameCube

Processor 485 MHz IBM PowerPC "Gekko"

Installed Memory 40 MB of 100 MHz SRAM+DRAM

Gaming Type Online Gaming • Multiplayer Gaming

Processor

Processor type IBM PowerPC "Gekko"

Processor Speed 485 MHz

Memory

Installed RAM 40 MB

Installed Cache Memory 256 KB

Memory Bus Bandwidth 2.6 GB/sec

RAM Speed 100 MHz

RAM technology

 

 

Írta: Buci92  2007. 11.18.

Forrás: Wikipedia; sájat IQ(:P)